Elmalı Kurabiye



Malzemeler:
1 pk. margarin
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 pk. vanilya
1 pk. kabartma tozu
Aldığı kadar un

İç harcı için:

3 orta boy elma
1 çay bardağı şeker
1 çay kaşığı tarçın

Hazırlanışı:
Önce iç harcı hazırlayalım; elmaları rendeleyip pişirme kabımıza alıyoruz. Üzerine şekeri ve tarçını ekliyoruz. Karıştırarak elma suyunu çekene kadar kavuruyoruz. (İsterseniz içine ince kıyılmış ceviz de atabilirsiniz.) Bu şekilde iç harcımızı hazırladıktan sonra kurabiyemizin hamurunu hazırlamaya geçiyoruz.
Karıştırma kabımıza önce biraz un koyduktan sonra sırayla bütün malzemelerimizi ekleyip yoğuruyoruz. Hamur ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz.
Hazırladığımız hamuru ikiye bölüp un serptiğimiz masanın/tezgahın üzerinde merdane yardımıyla açıyoruz. (kalınlığı serçe parmağından biraz ince olacak) Açtığımız hamuru isterseniz üçgenler çıkacak şekilde kesip geniş kısımlara elma harcından koyup yuvarlayabilirsiniz, isterseniz de yuvarlaklar kesip ay şeklinde yapabilirsiniz size kalmış..
Bütün kurabiyeleri hazırlayıp biraz un serptiğimiz fırın tepsisine alıyoruz ve 170 derecelik fırında pişiriyoruz. Fırınların ayarları birbirini tutmadığından dakika vermiyim, siz kurabiyeler kararmaya başlamadan çıkarın fırından :)
Kurabiyeler soğuyunca pudra şekerine bulayıp servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyet olsun efenim..

*Şef yanında miss gibi taze demlenmiş çay öneriyor :P :))

Yorumlar

  1. Hayirli olsun blogun :) biraz reklam yap blogunu :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim :) reklam için daha yetersiz buluyorum blogu :/ tarifleri çoğaltınca inşallah daha çok reklam yaparım :)

    YanıtlaSil
  3. pek çok elmalı kurabiye tarifi denedim ancak tutmadı. tariften mi benim elimden mi biliyorum. sizin tarifinizi yaptım. hemde iki ölçü ve misafirlere :) yapılan hamur işleri arasından en beğenilen elmalı kurabiye oldu :) sonunda elmalı kurabiye tarifi buldum. çok mutluyum :)şimdide misafirlerimi uğurladım. kurabiyeyle çay keyfi yapıyorum :) paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun, çook memnun oldum :)Ben de teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum.

Popüler Yayınlar