Portakallı Kurabiye


Malzemeler
125 g margarin (oda sıcaklığında)
2 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1.5 portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
Un
Dışı için portakal kabuğu rendesi ya da toz şeker

Hazırlanışı:
Yumurta,şeker ve margarini kabımıza alıp karıştırıyoruz ama kaba ilk önce biraz un koyarsanız toz şeker elinizi acıtmaz :) Sonra portakal rendesini ve biraz da suyundan ekliyoruz. Ben limon sıkar gibi sıktım biraz, siz isterseniz daha çok portakal suyu kullanabilirsiniz :) Bunu karıştırdıktan sonra hamur elimize yapışmayacak kıvama gelene kadar un ekliyoruz, arada kabartma tozunu unutmayın tabi. Hamur hazır olduktan sonra istediğimiz büyüklükte parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Ben dışına bi süsleme yapmadım ama yine siz toz şeker ya da portakal kabuğu rendesine batırabilirsiniz. Kurabiyeleri tepsiye dizip 170 derecede pişiriyoruz. Üzerleri çatlayınca fırından alabiliriz.

*Bu tarifi gunlukyemektarifleri.com dan aldım ama hazırlamayı kendi kafama göre yaptım ve çok da güzel oldu. Ayrıca bu kurabiye tarifi ilk yazdığım damla çikolatalı kurabiyenin orjinali :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar