Güllaç

Sevgili dostlar bildiğiniz üzere mübarek Ramazan ayındayız ve Ramazan'a has bu güzel tatlımızın tarifini paylaşmak artık adetten sayılıyor :)) Aslına bakarsanız sırf eksik olmasın diye yayınlayacağım bu tarifi ama nasıl olacak o iş bilmiyorum, çünkü hiç belli bir tarife göre yapmadım güllacı :) Acaba tarif vermeyip biraz güllaçtan bahsederek mi halletsem bu işi diye düşünüyorum.. Evet en iyisi ve sağlıklısı böyle olacak sanırım.


Güllaç çoğunlukla Ramazan ayında tercih edilen sütlü tatlılardandır. Yapılışı çok pratiktir. Marketten hazır aldığınız güllaç yapraklarına şekerli ılık süt uygulayarak, aralara ince kıyılmış ceviz fındık vs. ekleyerek kolaylıkla bir güllaç sahibi olabilirsiniz :) Ben genelde sade yapıyorum fındık fıstık karıştırmıyorum işin içine daha da çabuk oluyor. Zaten biz her şeyin sadesini seviyoruz aşurenin bile en sadesi benim için en güzelidir :))
Tarif vermeyecektim ama size nasıl yaptığımı anlatayım: yaklaşık 1 litre süte 1 bardak şeker katarak ocakta ısıtıyorum. Gülsuyu kullanmayı pek tercih etmiyorum. Orta boylarda cam tepsiye önce ısıttığım sütten bir miktar döküyorum ve üzerine güllaç yapraklarını kırarak yerleştiriyorum, süt-yaprak-süt-yaprak şeklinde tabağın aldığı kadar dolduruyorum. Tatlı biraz soğuduktan sonra üzerini ince kıyılmış antep fıstığı, file fındık vs. ile süslüyorum. Aslında misafire ikram etmeyeceksek üstünü bile süslemiyorum o derece :)) ama tarçını tavsiye ederim, tarçınla da güzel oluyor.
Şimdi adet yerini bulabildi mi bilmiyorum ama idare edin artık :))
Hayırlı Ramazanlar efenim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar