Muhallebili Baklava

Bugüün hazır yufkadan da olsa ilk baklavamı yaptımm, hem de muhallebilii :) Benim gibi sütlü tatlı delisi birinden de bu beklenirdi zaten :) Ben sütlü tatlıları şerbetlilere göre daha çok tercih ederim ama baklavayı da çok severim. Dolayısıyla benim için biçilmiş bir kaftan muhallebili baklava :) Daha önce hiç yeme fırsatım olmamıştı, dışarıda da hiç rastlamadım. Hal böyle olunca içimdeki merak ve isteğe dayanamayıp en sonunda kendim yapayım dedim ve şükür ki güzel bir sonuç aldım. Ev ahalisi de çok beğendi, onayladı, devamını istedi :p bundan sonra başım dertte yani :))
Size söyleyeceğim; denemeye değer hafif ve çok lezzetli bir tatlı. Yapılışı da zor değil, hazır yufka denilen bir nimet var marketlerde :)) Alın, deneyin, memnun kalacaksınız :)


Muhallebisi için:
2 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı irmik
2 çorba kaşığı toz şeker
1 yumurta
1.5 su bardağı süt
(isteğe bağlı; toz antep fıstığı)

Şerbeti için:
1.5 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su

+ 75 gr. tereyağı
+baklavalık hazır yufka

Hazırlanışı:
Önce muhallebi için yukarıda belirttiğim malzemeleri pişirme kabımıza alıp ocakta kaynayana kadar, hızlıca karıştırarak pişiriyoruz. 
Sonra şerbetimizi hazırlayıp kaynatıyoruz bir 5 dk. kadar ve soğumaya bırakıyoruz. (Şerbette ben limon kullanmadım ama isteyen bir kaç damla limon da ekleyebilir)
Yufkalardan 3 yaprağı üst üste getirip eninden 5 şerit olacak şekilde kesiyoruz.
Erittiğimiz tereyağından yufkaların üzerine biraz sürüp, şeritlerin ucuna 1 tatlı kaşığı kadar muhallebi koyup, muska şeklinde sarıyoruz. (üst üste serdiğimiz 3 yufkadan 5 tane muska çıkacak yani) 
Tereyağıyla biraz yağladığımız tepsimize, tepsi dolana kadar aynı işlemleri yaparak hazırladığımız baklavalarımızı alıyoruz.
Üzerlerine kalan tereyağını gezdiriyoruz. 
180 derecelik fırınımızda kızarana kadar pişiriyoruz.
Baklavalarımız kızarıp fırından çıkarınca, soğumuş olan şerbetimizi üzerine döküyoruz.
Bir müddet dinlenip şerbetini çektikten sonra sonuuuuçç çıtır çıtır ama bir o kadar yumuşak ve hafif bir şerbetli tatlııı :)
Afiyet olsun ;)

Yorumlar

  1. sobiyet olmasin bu sakin:))))

    YanıtlaSil
  2. yok, onun içi sadece irmik ve sütle yapılıyor ve katlanışı da farklı :) ama benzemiyor değil tabi..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum.

Popüler Yayınlar