Peynirli Sarımsaklı Maydanozlu Salça :)

Eveet sevgili yemek dostları :) uzun zamandır blogumu ihmal ettiğimin farkındayım. Çok yoğun koşuşturmalı günler geçirdim, bu sebeple sizlerle paylaşımda bulunamadım, bulunacak bir şey de ortaya çıkaramadım zaten :) Bugünden sonra artık inşallah daha aktif bir şekilde aranızda olacağım :) Daha kursta yaptıklarımızı bile gösteremedim sizee, ama hepsi aklımda, yakında fotoğrafları koyup sizleri özendireceğim :)

Gelelim bugünkü paylaşımımıza; bu benim küçüklüğümden beri kahvaltılarda ekmekle yemeyi çok sevdiğim bir karışım :) benzerlerini kızarmış ekmekle sunuyorlar ama tam olarak bu karışıma hiç rastlamadım, adı nedir, var mıdır bilmem, ben annemden öğrendim ve tatmanızı tavsiye ediyorum :)


Malzemeler:
domates salçası
beyaz peynir
sarımsak
maydanoz
zeytinyağı

Ölçü yok, tarif var :)
Ben 1 kasedeki 2-3 kaşık salçaya, bir miktar beyaz peyniri çatalla ezip ekledikten sonra, küçük 1 diş sarımsak ezip karıştırıyorum, 2-3 dal da maydanozu ince ince kıyıp karışıma ekliyorum, üzerine de bir güzel zeytinyağı gezdirip güzelce karıştırınca işte o mükemmel lezzet ortaya çıkıyor :) İsterseniz biraz kimyon da bu karışıma çok yakışır. Sarımsak istemeyenler kimyonu mutlaka kullansın mesela. Ben çoğunlukla sarımsakla uğraşmaya üşenirim ama onun tadı gerçekten ayrı oluyor. Sarımsağı sevelim arkadaşlar, kokuyor diye dışlamayalım :)
Acaba bir de işi abartıp sarımsağın faydalarından mı bahsetsek biraz ne yapsak? :))


SARIMSAK: Besin değeri çok yüksek olan sarımsak tam bir şifa kaynağıdır. A, C, P ve B grubu vitaminleriile Kalsiyum, magnezyum, potasyum, selenyum, çinko, fosfor ve demir mineralleri açısından son derece zengindir.
Sarımsağın Faydaları: Vücuda güç ve enerji verir. İştah açıcı ve hazmı kolaylaştırıcıdır. Balgam söktürür ve kabızlığı giderir. Ateşi düşürür. Kuvvetli bir antibiyotik yani mikrop öldürücüdür. Kanı temizler. Kalp ve damar sağlığı için çok yararlıdır. Kan dolaşımını düzenler, damar sertliğini ve tıkanıklığını önler. Vücudu ve bağışıklık sistemini güçlendirerek özellikle bulaşıcı hastalıklara karşı direnci arttırır. Tansiyonu düşürür. Böbreklerin düzenli çalışmasına yardımcı olur. Kansere karşı çok iyi bir koruyucudur. Basur, bronşit, astım, varis ve romatizma rahatsızlıklarında çok faydalıdır. Kolesterolü düşürür. Kandaki şeker miktarını dengeleyen sarımsak şeker hastalarına iyi gelir. Zehirlenmelerde kullanılır.
Sarımsak Nasıl Kullanılır? Sarımsak çiğ olarak ve yemeklerde kullanılır. Saç derisini sürülürse saçları kuvvetlendirir ve dökülmesini önler. Zehirli hayvan ısırıklarında da kullanılır. Sarımsaktan elde edilen yağ adale ağrılarını ve kemiklerdeki sancıları gidermekte etkilidir. Ayrıca cilde parlaklık verir.
http://tr.mydearbody.com/sifali-bitkiler/sarimsak.html

Afiyet olsun ;)

Yorumlar

Popüler Yayınlar