Elmalı Muhallebili Ayva Tatlısı

Biraz değişik bir ayva tatlısı tarifiyle kaşınızdayım :) Geçenlerde annem tv.de bir tarif görmüş; ayvaları oyup, içine küp küp doğranmış elmaları koyup fırına vermişler, ama annem tamamını izlememiş dolayısıyla bana bu kadarını aktarabildi, ben de yine kafama göre değiştirip böyle bir şey çıkardım ortaya. Elmayla ayvanın sade güzel olmayacağını düşündüm, kaymağımız da yoktu, tartolet kreması yaptım araya :) Hoş bir tatlı oldu. Yalnız renginin kırmızı olması lazımdı ama gıda boyası kullanmadım. Ayvanın çekirdekleri doğal boya görevi görüyor dediler, ona inandım ama hiç de renk vermedi benimkiler :) Neyse napalım önemli olan lezzeti zaten..  Buyrunuz:


Malzemeler:
4 adet ayva
2 adet elma
10 çorba k. toz şeker
su
Muhallebisi için:
2 su b. süt
2 çorba k. un (tepeleme)
3 çorba k. toz şeker
1 pk. vanilya
1 tatlı k. tereyağ

Hazırlanışı:
Ayvaları soyup, ikiye bölüp, çekirdekli kısımlarını oyup çıkarıyoruz. Çekirdekleri atmıyoruz. (Ayvaları soydukça limonlu suya koyalım ki kararmasınlar)
Tüm ayvalarımız hazır olduğunda tenceremize diziyoruz, her ayvanın üzerine 1 kaşık şeker serpiyoruz. Ayvaların yarısına gelecek kadar su doldurup (çekirdekleri de koyalım tencereye, umarım sizde işe yarar) yüksek ateşte bir müddet kaynatıyoruz.
O sırada elmaları soyup küp küp doğruyoruz. Tencereye alıp üzerine 2 kaşık şeker ekleyip ara ara karıştırarak pişiriyoruz.
Bir yanda da muhallebimiz için un, şeker, vanilya ve sütü sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca da tereyağını ekleyip muhallebiyi hazır hale getiriyoruz.
Yeterince yumuşadığına inandığımız ayvaları borcamımıza alıyoruz. Üzerlerine birer kaşık muhallebi ve muhallebinin üstüne birer kaşık elmayı sabitliyoruz. Ayvaları kaynattığımız sudan biraz borcama alıp fırına veriyoruz. (150 derecede 20 dk yeterli olur)
Fırından çıkınca soğuk servis ediyoruz. İsterseniz üzerine ceviz, fıstık vs. ile süsleme yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

*Fotoğraf aceleye geldi maalesef, iyi bir çekim olmadı, idare edin :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar