Sütlü İrmik Tatlısı



Malzemeler:
1 lt. süt
9 çorba k. irmik
9 çorba k. toz şeker
1 pk. vanilya
1 çorba k. tereyağı

Hazırlanışı:
1 kutu süte irmik ve şekeri ekleyip ocakta kaynayana kadar sürekli karıştırıyoruz.
Kaynamaya başlayınca vanilyamızı ekleyip karıştırıyoruz.
Ocağı kapatıp tereyağımızı da ekliyoruz, karıştırarak eritiyoruz.
Karışımı orta boylarda bir borcama döküyoruz.
O soğuyup iyice katılaşacak.
Sonra dilimleyip servis edebilirsiniz.
Ben üzerine kakao serptim, arzuya göre tarçın, hindistan cevizi, toz antep fıstığı, ceviz vs. ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

*Oldukça pratik ve hafif bir tatlı.
Muzlu, bisküvili, kakaolu, çikolatalı, limonlu gibi versiyonları da var ama ben onları pek yakıştırmıyorum irmiğe, sadesini tercih ediyorum, tavsiyem de budur size :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar