Cheesecake (meyve soslu)

Cheesecake'i gözümde çok büyütürdüm ama yapılışını öğrendikten sonra ve yaptıktan sonra hiç de zor bir şey olmadığını gördüm. Evde kolaylıkla yapabilirsiniz, yeter ki malzemeniz olsun :) Buyrunuz tarif:

Malzemeler: 
Tabanı için:
2 pk. burçak bisküvi
3 çorba kaşığı tereyağı

Orta katman için:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
2 pk. labne (400 gr)
1 pk. krema (200 ml)
2 çorba kaşığı un
1 pk. vanilya

Sosu için:
1 pk. meyveli sos


Hazırlanışı:
- Bisküvileri rondodan geçirip, un haline getiriyoruz.
- Kelepçeli kalıba döküp, üzerine eritilmiş tereyağını ekleyip karıştırıyoruz ve kalıbın dibine bastırarak yayıyoruz.
- Yumurtalarla şekeri çırpıyoruz. Diğer malzemeleri de ekleyip biraz daha çırpıyoruz.
- Bu karışımı da kelepçeli kalıptaki bisküvilerin üzerine döküyoruz.
- 150 derecede üzeri sertleşene kadar pişiriyoruz.
- Meyveli sosu üzerinde yazan tarife göre hazırlıyoruz.
- Fırından çıkıp soğumuş olan cheesecake'in üzerine döküyoruz.
- Bir gece buzdolabında bekletiyoruz.
- Kelepçeli kalıbı çıkarıp, dilimleyip afiyetle yiyoruz :)

*Cheesecake'i fırına vermeden önce tezgaha 1-2 kere sertçe vurarak hava kabarcıklarını çıkartın. Böylece pişerken orantısız kabarmasını ve çatlamaları önleyebiliriz. Piştikten sonra da çökme olmaması için fırından hemen çıkarmayın, fırın kapağını aralayın ve öyle soğumaya bırakın ;)

*Üzerini kapladığım hazır sostan açıkçası ben pek hoşlanmadım. Dr. Oetker'in sosuydu. Kendim frambuazdan marmelat yapsaydım eminim çok daha güzel olurdu ama kolaya kaçtım maalesef :) Size tavsiyem, sosunuzu kendiniz yapın, istediğiniz herhangi bir meyveden ya da çikolatadan :) Çikolatalı da muhteşem oluyor.

Çikolata sos tarifi: 200 ml kremayı kaynama noktasına gelene kadar ısıtıp altını kapatıyoruz. 2 paket bitter çikolatayı (160 gr) içine atarak eritiyoruz. Homojen bir karışım elde ettiğimizde cheesecake'imizin üzerine dökebiliriz.
Sıvı olacak diye korkmayın buzdolabında beklediğinde katılaşıyor, akışkan bir kıvamda olmuyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar