Saçaklı Poğaça


Vee bu gördüğünüz benim maya ile savaşımın muhteşem galibiyetinin resmidir :)) Mayalı hamurlarda nerede hata yaptığımı anladım sonunda ve işi bitirdimm :) Bu konunun inceliklerini tarifte anlatacağım. Şimdi biraz yaptığım poğaçaları öveyim :))) Gerçekten tarifi veren hocam sağolsun, ailecek mest olduk bu lezzet karşısında :) Abim hemen hesap yapmaya başladı 'kerime sen günde kaç tane yapabilirsin bunlardan? maliyeti ne kadar? tanesini şu kadara satsaaak... vs ' pastane açacak da bana :p :) Ama şunu söylemeliyim ki tereyağının katkısı büyük bu lezzette. Margarinle denemedim ama hiç zannetmiyorum bu tadı vereceğini. Neyse daha fazla uzatmadan tarife geçeyim dimi :) 

Malzemeler: 
250 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
1 pk. yaş maya
3 yumurta
1 su b. ılık süt
yarım çay bardağı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
un

İçine:
Labne
Taze kaşar

Üzerine:
1 yumurta sarısı
sıvıyağ

Hazırlanışı:
- Mayayı ılık süt ve toz şekerle karıştırıyoruz.
- İçine tereyağı, yumurta ve tuzu da ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
- Tereyağını iyice parçaladıktan sonra un eklemeye başlıyoruz. Yoğurmaya devam ediyoruz.
- Hafif ele yapışan bir hamur elde ediyoruz. (sakın unu fazla koymayın! :)) (hamur ele bulaşmayacak ama hafiften yapışkan olacak, karıştırdığınız kaba bile hafiften yapışır halde olsun.)
- 40-45 dk üzerini örtüp, mayalanmaya bırakıyoruz.
- Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp, tepsiye diziyoruz. (yağlı kağıt serebilirsiniz, ben sermedim, tepsiyi de yağlamadım, fazla yapışmadı)
- Tepside 10-15 dk bekletip üzerlerine yumurta-sıvıyağ karışımından sürüyoruz.
- 170 dereceli fırında pişiriyoruz. (ama dereceyi ve dakikasını kendi fırınınıza göre ayarlamanızı tavsiye ederim, her fırın aynı olmuyor çünkü)
- Pişen poğaçalar ılınınca enlemesine ortadan ikiye kesip, aralarına ve ağız kısımlarına peynir sürüyoruz. Sonra ağızlarını rendelenmiş kaşar peynirine batırıp fotodaki gibi yapıştırıyoruz. 
*Kaşar peyniri yerine maydonoz, dereotu vs. de kullanabilirsiniz. Öyle de çok şık oluyor. 

Not: Poğaçalar yumuşacık olmasının yanında, içine peynir sürmeseniz, sade yeseniz bile çok lezzetliler. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Afiyet olsuuuun :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar