Çatal Çörek

Merhaba sevgili yemek severler. İstem dışı olarak uzun bir süre blogumla ilgilenemedim maalesef. Güncelliği sağlayamasam da ısrarla beni takip eden dostlara teşekkür ediyorum :) Artık umarım bu kadar uzun ara vermek zorunda kalmayız.
Şimdi gelelim yeni tarifimize.. Çatal çöreği bilmeyenimiz yoktur. Evde yapmak isteyenler için pastaneden aldığımızı aratmayan, hatta belki daha leziz bir çatal tarifi... Buyrunuz:


Malzemeler:
125 gr. margarin (oda sıcaklığında)
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 pk. kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
Çörek otu


Yapılışı:
- Kabımızın içinde margarin, toz şeker, yoğurt, sıvıyağ ve tuzu elimizle karıştırıyoruz.
- Un, kabartma tozu ve mahlebi de karışık bir şekilde ekliyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında, ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.
- Hamurdan cevizden biraz küçük parçalar koparıp el ile rulo şeklinde uzatıyoruz.
- Rulonun iki ucunu birleştirip çatal şekli veriyoruz. (ya da 2 ayrı rulo yapıp uçlarından birbirine yapıştırabilirsiniz)
- Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aldığımız çatalların üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpiyoruz.
- Isıtılmış 180 dereceli fırında rengi hafif değişene kadar pişiriyoruz.

* Fırının ısısı az olup, ağır ağır da pişirebilirsiniz. Yeter ki yakmayın :)
* Bu verdiğim ölçüden yaklaşık 15 tane çatal çıkar, ben 2 ölçü yapmayı tercih ediyorum :) 
* Şekil olarak çatal yapmanız şart değil, farklı şekiller de deneyebilirsiniz.

Afiyet olsun.


Yorumlar

Popüler Yayınlar