Açma


Malzemeler:
1 pk. yaş maya
2 su bardağı süt
4 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 adet yumurta (akı içine, sarısı dışına)
Aldığı kadar un
Aralara sürmek için: 125 gr. margarin

Yapılışı:
- Sütü ılıtıp içinde mayayı çözüyoruz ve toz şekeri ilave ediyoruz.
- Alabildiği kadar un ile tüm malzemeleri karıştırıp, ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde ediyoruz. (Ununu fazla kaçırmamaya dikkat edin.)
- Üzerini kapatıp, 30 dk mayalanmaya bırakıyoruz.
- Mayalanma işlemi tamamlandıktan sonra, yumurta büyüklüğünde bezeler alıp ince bir şekilde açıyoruz.
- Üzerine yumuşak margarin sürüp rulo yapıyoruz.
- Rulonun iki ucundan ters yönlere çevirerek burgu yapıp simit gibi iki ucunu birleştiriyoruz.
- 10 dk tepside mayalandırıyoruz.
- Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 dereceli fırında pişiriyoruz.
- Fırından çıktıktan sonra üzerlerine sıvıyağ sürüyoruz. (Bence çok lazım değil ama tarif tam olsun diye söylüyorum)

*Ben açma şeklini tam veremedim fotoğrafta da gördüğünüz gibi, çünkü yaparken nasıl verildiğini unutmuştum, doğaçlama uydurdum bir şeyler  :) Siz de oldu ki yapamadınız, benim gibi uydurun gitsin :) Önemli olan lezzeti zaten, ki o da gayet yerindeydi. Yumuşacık, çok lezzetli bir açma tarifidir. Güvenle denemeniz tavsiye edilir :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar