Lokum Kek


Malzemeler:

3 yumurta
5 kahve fincanı toz şeker
4 kahve fincanı sıvıyağ
3 kahve fincanı süt
9 kahve fincanı un
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya

*3 kahve fincanı = 1 su bardağı

Sosu için:
3 su b. süt
5 yemek kaşığı toz şeker
5 yemek kaşığı kakao

Bulamak için:
1,5-2 su b. hindistan cevizi

Hazırlanışı:
-Kekimizi klasik şekilde hazırlıyoruz. (önce şekerle yumurtayı çırpıp, sonra diğer malzemeler vs.)
-Yağlanmış kare borcama döküp, ısıtılmış 170 dereceli fırında pişiriyoruz.
-Soğuyunca küçük kareler şeklinde dilimliyoruz.
-Dilimlerin her birini önce sosa batırıp, sonra hindistan cevizine buluyoruz.

Sos: Derin bir kapta şekerle kakao harmanlanıp, süt eklenip iyice karıştırılır.
- Ben sosu nesquik'e biraz kakao ekleyip yaptım, evinizde varsa, öyle de olur :)

*Bu kekle ilk, çok sevdiğim bir teyzem sayesinde tanıştım. İnanın, tadına baktığım anda mest olmuştum :) Sonra şansım varmış ki kursta hocamız bu enfes kekin tarifine de yer ayırmış. Zor bir tarif değil aslında, ama lezzeti inanılmaz gerçekten. Şiddetle tavsiye ediyorum :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar