Sevgili Çırpma Telim, Silikon Spatulam

Merhaba sevgili dostlar, bu yazımda bir tarif paylaşmak yerine mutfakta çok sevdiğim, hatta bir gönül bağı kurduğum 2 araçtan bahsedeceğim :) Bunlardan biri fotoğraflarda gördüğünüz gibi çırpma teli, diğeri de silikon spatula/kaşık.
Peki ben neden bu kadar seviyorum bu cici aletleri?


Çırpma telini eskiden çok hafife alırdım. Bir muhallebi, krema vs. yapacaksam ille de tahta kaşık kullanırdım. Teflonlar çizilmesin, yok efendim metal metale değmesin.. Alışmışız tahta kaşığa, vazgeçemiyoruz :) Ha kaşık ha tel ne farkı var diye düşünürdüm. Oysa muhallebilerde topaklanma dediğimiz baş belası olayın önüne geçmek için o küçümsediğim tel büyük bir katkı sağlıyor imiş. Duyduklarıma inatla inanmamıştım, denedikten sonra kabul ettim artık :) Evet, bu tel işe yarıyor. Siz de inanın :) Tabi böyle işe yarıyor diyorum ama, doğru kullanım da önemli. Sen gelip ocaktaki sıcak sütün üstüne unu boca edersen, bir de ağır ağır karıştırırsan, onun topaklarını yok etmeye telin gücü tabi ki yetmez :) O halde şimdi bilmiş bir şekilde doğru kullanımı sizlere anlatıyorum :)) :

Topaklanma riski olan karışımlarda:
*Öncelikle katı maddeleri tencerede harmanlıyoruz (un-şeker gibi)
*Kullanılacak olan su veya süt gibi sıvıları "soğuk" halde karışıma ekleyip, güzelce karıştırıp, ocağın altını öyle açıyoruz.
*Kısık ateşte, dinamik bir şekilde çırpma teliyle karıştırarak pişiriyoruz.
*Kıvamı yoğunlaştıkça çırpma hızımızı arttırıyoruz.
Ve bu şekilde Allah'ın izniyle topaklanmaların önüne geçiyoruz :)

Sanırım çırpma teline olan sevgimin sebebini anladınız.. Pürüzsüz muhallebiler/kremalar vs. başarılı olmuş demektir ve bunlar da küçük mutluluk sebepleridir :)



Şimdi gelelim silikon spatulaya. Bu da sıyırma işlemlerinde büyük yardımcı :) Mesela en basit örnek; bir kek yaptınız, karıştırma kabından, pişirme kabına aktaracaksınız. Normal kaşıkla o kabın dibini mümkünü yok tam sıyıramazsınız. Uğraşmaya çalışsanız sabır gerekir, öylece lavaboya atsanız yazık günah (benim içim el vermez), dibinde bırakıp sonradan el yordamıyla(:p) sıyırıp yemeye kalksanız, e çiğ hamur sonuçta :) İşte bu durumda silikon spatula, kabı tertemiz yapıp tüm sorunları çözüyor :) En önemlisi israfı önlüyor.
Özellikle pastacıların vazgeçilmezi olan bu renkli, güzel spatulalardan herkes edinmeli bence. Marka olarak Softbowl'u öneririm. (Hayır, Softbowl ile bir anlaşmam yok :) )
Silikon sevmeyenler olabilir ama yüksek ısılarda kullanmadığınız sürece herhangi bir sağlık sorununa sebebiyet vereceğini düşünmüyorum.

Özetle; bu iki alet mutfakta çok yardımcınız olacaktır, sizler de kullanın, mutlu olun :) İlerleyen günlerde bunların yanına bir üçüncü eklenirse onu da paylaşırım. Sonuçta güzellikleri paylaşmak için buradayız :)

Muhabbetle kalın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar