Üçüncü ve Son mu Acaba ?



Ve 3. şeker hamurlu pastamla karşınızdayımmm. Esasında çok da gururla sunamayacağım bu pastayı. Ben şahsen 3. denememde bundan daha iyi bir performans beklerdim kendimden ama gücüm bu kadarına yetti maalesef. Zira yeğenimin mevlid konseptine uygun olması için yengemin ricasıyla yeşil hamur kullanmam gerekti ve ben hamura yeşil renk vermeye çalışırken bütün enerjimi kaybettim bile :( Arkadaş ne zor iş şu hamurları renklendirmek. Hiç dışarıdan göründüğü gibi kolay değil inanın. Bir önceki pasta yayınımda şeker hamurunu sevmediğimi söylemiştim, nedenini de başka bir yazıya saklamıştım. O yazı bu yazı olsun. Çok dökülesim geldi :)

Efendim bu şeker hamuru denen merete hakim olmak çok zor bir kere. Çok nazlı bir hamur. Odanın ısısı, ellerin ısısı, havada uçuşmasına engel olamadığımız tozcuklar bu hamurun baş düşmanları.
Hamurun rengi ne olursa olsun en ufak toz taneciklerini belli ediyor. Eh hamuru renklendirmesiydi, merdaneyle açmasıydı, pastayı kaplamasıydı, üzerini süslemesiydi... epey zaman alıyor ve bu esnada illaki hamura istenmeyen tozlar yapışıyor.
Bir de benim gibi hazır renkli hamurların renklerini beğenmeyip illa kendim renklendireceğim, daha güzelini yapacağım diye kendini parçalayan bir tipseniz, elinizde de sadece ana renk boyalar varsa işiniz kaaat kat daha zor demektir.
Çünkü hamur bildiğin hamur değil, yoğurdukça elinin sıcağından eriyen, yapış yapış olan sinir bir hamur. Hamurun net bir renk alması için iyi yoğurulması gerekiyor. Yoğurabilmek için elinin soğuk olması gerekiyor. Yani dakka başı lavaboya gidip ellerini soğuk suyla yıkaman gerekiyor! Ve ana renklerden ara renk çıkarmaya çalışıyorsun düşün! :'(

Bir diğer problem ise, pastayı buzdolabına koyup çıkardığında üzerinin nemlenmesi. Vıcık vıcık bir görüntü. Eh pasta bu, dolaba koymasan da olmaz. Yani bu işin ticaretini yapanlar özellikle bu sorunun üstesinden nasıl geliyor çok merak ediyorum. Hadi renkleri hazır renk kullanıyorlar diyelim, hamur erimesin diye serin ortamda çalışıyorlar diyelim de pastayı hiç soğuk ortamdan sıcak ortama da mı çıkarmıyorlar?...

Tüm bunların dışında bir de tasarım kısmı var. Ben artık anladım ve kabul ettim ki hayal gücüm hiç de gelişmemiş. Beni hep kandırdılar yok balıkların hayal gücü süperdir harikadır diye, yalan. :p Tasarım özürlüyüm resmen. Çok güzel kopyala yapıştır yapabilirim ama tasarım bende yok anacım, yok. :) Aha şu pastanın üzerindeki elma kadar benim hayal gücüm: "Yeşilden ne olur ne olurrr?? Aaa elmaa!! Koy dişin önüne bir tane yeşil elma." Eah işte bu kadar :))
Velhasıl arkadaşlar, bu işleri bırakmaya karar verdim. Çok yıpranıyorum :P

Şaka maka büyük konuşmak istemiyorum ama yine bir süre şeker hamuru görmek istemiyorum. Yapmamı isteyen de bana modelle gelsin lütfen :)


Canım elmam seni çok sevdim :))


Bu da kısa balonlu halimiz..

Yorumlar

  1. Khayırlı uğurlu olsun Emin Tarık'ın dişi (: Devamı dğer dişlerine ağrısız, sancısız, bol uykulu geceler ile (:

    Kerimecim çktiğin zahmeti tahmin edemem. Yazını okuduktan sonra hiç tahayyül edemiyorum. Ancak pasta on numara beş yıldız gözüküyor. Tadı da eminim çok güzeldir. Elma fikri de çok hoş. Diş macunu reklamlarında elmayı ısırlar kan lekesi kalır falan ya. Elma ile öyle bir konsept yaptığını düşünmüştüm.(Demek ki balıkların tasarımı iyiymiş). Ellerine sağlık. Çalışmalarının devamını bekliyoruz dört gözle (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook çok teşekkür ederim, desteğinize ihtiyacım var :))

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum.

Popüler Yayınlar