Galeta Unlu Poğaça


Tereyağlı, ağızda dağılan nefis bir poğaça...

Malzemeler
250 gr. tereyağı (eritilmiş)
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 pk. kabartma tozu
5 su bardağı un
1,5 tatlı kaşığı tuz

İçi için:
2-3 adet haşlanmış patates
sıvı yağ
Tuz, karabiber, pul biber

Üzeri için:
Galeta unu 
1 yumurta akı

Hazırlanışı:
-İçi için haşlanmış patatesleri çatalla ezip biraz sıvıyağ ve baharatları ekleyip karıştırıyoruz. 
-Hamur için kabımızda önce un, tuz ve kabartma tozunu harmanlayıp sonra diğer malzemeleri ekleyip kıvam alana kadar yoğuruyoruz.
-Yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle açıyoruz ve içine harcı koyup kapatıyoruz.
-Yuvarlak şekil verdiğimiz hamurları önce yumurta akına sonra galeta ununa bulayıp fırın tepsisine diziyoruz. (Ben yağlı kağıt kullanıyorum ama kullanılmasa da olur, poğaça tepsiye yapışmıyor) 
-Önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarıp biraz çatlayana kadar pişiriyoruz. 

Notlar:
*Benim fırın harlı olduğundan ben 150-160 dereceleri tercih ediyorum. Siz de fırınınıza göre ayarlasanız daha sağlıklı olur. 
*İç harcına haşlanmış patateslere salçayla soğan kavurup ekleyebilirsiniz. Veya poğaçayı peynirli, kıymalı vs. de yapabilirsiniz.
*Sıvıyağda ben riviera zeytinyağı kullanıyorum. Ayçiçek ya da fındık yağı da olabilir..
*Tereyağını ise eritmeden, oda sıcaklığında da kullanabilirsiniz ama eritmek işi kolaylaştırıyor ;)

Tarifi lezzetci.com'dan almıştım, kendi deneyimlerimle anlattım ;) Afiyet olsun..

Yorumlar

  1. Hocam tarifi dört gözle bekliyordum. Koymuşsunuz, teşekkürler. Bu gün canım sıkıldı bi kek çırpıyım dedim. Sonra frın tek şey için çalışmasın, başka ne yapayım diye düşünürken bu tarif geldi aklıma. Fırında pişiyor şimdi. Demiştim ailecek takip ediyoruz diye. Şimdi annnem poğaçanın pişmesini bekliyor. Ben yarım ölçü yaptım az kişiyiz diye. Ama şimdi diyorum tam ölçüde yapabilirmişim. Neyse bir daha yapmama bahane olur (: Teşekkürler tekrardan (:

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum.

Popüler Yayınlar