Bisküvili Muhallebi

Geçenlerde çok sevdiğim ve yapmayı çok istediğim muhallebili kadayıf tarifini deneme fırsatım olmuştu, gerçekten muhallebili tatlıları sevenler için harika bir tatlı. Bence çok da güzel oldu ama abime kadayıfını beğendiremedim bir türlü:) "Muhallebisi harika, bunu bisküviyle yapsan daha güzel olur." dedi. Ben de neden olmasın dedim ve ilk fırsatta bunu denedim. :) Böyle de güzel oldu, biraz Ankoa Sarmasına benzedi ama tadı tamamen farklı. Pratik ve lezzetli bir tatlı, denemenizde fayda var. :))


Malzemeler:
1 lt. süt
1 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket toz kremşanti

1,5 paket kakaolu pötibör bisküvi

Hazırlanışı:
-Muhallebi için un, şeker ve sütü tencerede karıştırıp ocağa alın, kaynayana kadar karıştırarak pişirin.
-Vanilyayı ekleyip muhallebiyi soğumaya bırakın.
-Bisküvileri rondodan geçirip yarısını kare borcamın dibine yayın.
-Ilımış olan muhallebiye toz kremşantiyi ekleyip mikserle 2-3 dk. çırpın.
-Bisküvilerin üzerine muhallebiyi yavaşca dökün.
-Üzerine de kalan bisküvileri serpin.
-Buzdolabında birkaç saat beklettikten sonra büyük kareler kesip, tercihen silikon spatulayla servis tabağına alabilirsiniz. (Spatuladan tabağa bıçak yardımıyla kaydırmak gerekiyor.)
Afiyet olsun :)

*Muhallebiyi dökerken bisküviler biraz kayabiliyor, ama sorun değil, isterseniz alta hiç bisküvi serpmeyin, fark etmez.
*Dilerseniz borcamda değil ayrı ayrı kaselerde de hazırlayabilirsiniz. Ben bir tane numunelik öyle yaptım :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar